آدرس کارخانه

تهران جاده خاوران پاکدشت خیابان رجایی گلشن 11 پلاک 21-16

تماس با ما
021-36463844-5 09350758934

وبلاگ تکی

هنگام سقوط آسانسور چه باید کرد ؟

از آنجایی که روز به روز علم در حال پیشرفت می باشد، استفاده از آسانسور هم نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. اما همواره ترس از سقوط آسانسور ذهن افراد را تا حد بسیار زیادی درگیر کرده است. البته که باید بدانید هر ساله تنها 27 نفر در اثر سقوط کردن آسانسور جان خود را از دست می دهند. بی دقتی افراد تنها دلیل سقوط کردن آسانسور می باشد که شما باید به این مورد دقت بسیار زیادی داشته باشید و همیشه آسانسور خود را مورد بررسی قرار دهید تا از کارکرد درست آسانسور مطمئن شوید.

شما در بسیاری از فیلم ها مشاهده کرده اید که کابل های آسانسور پاره می شوند و همین امر موجب سقوط آسانسور می گردد. اما باید بدانید این مسئله غیر ممکن است و تنها در فیلم ها رخ می دهد. هر یک از انواع آسانسورها دارای یک ترمز بسیار قوی می باشند که این ترمز همیشه فعال است. آسانسورها با استفاده  از همین ترمز در طبقات می ایستند و متوقف می گردند. همچنین باید بدانید هر یک از انواع آسانسورها دارای 4 کابل می باشند که هر یک از کابل ها وظیفه متنوعی بر عهده دارند تا مانع سقوط کردن آسانسور شوند.

بخوانید : توصیه های ایمنی آسانسور ، ویژگی های آسانسور دو کابین

سقوط آسانسور

 

اقدامات لازم زمان سقوط آسانسور :

بسیاری از افراد هستند که معتقد می باشند زمان سقوط بهتر است به بالا و پایین بپرند. آنها باید بدانید این کار آسیب های جدی به آنها وارد می سازد و بسیار غلط است. بنابراین از انجام چنین اقدامی باید به طور جدی پرهیز کنند. اینکه شما در چه زمانی کابین می خواهد به زمین بیفتد را نمی توانید حدس بزنید، بنابراین در صورت بالا و پایین پریدن بدون شک به سرتان آسیب جدی وارد می شود. از طرفی هم باید بدانید که ثابت ایستادن شما درون آسانسور خطرات بسیار زیادی دیگری را به همراه دارد و نباید این اقدام را هم انجام دهید. بر همین اساس پرسشی که به وجود می آید این است که پس باید چه کار کنیم. اقدامات لازم شما زمان سقوط کردن آسانسور عبارت می باشد از :

  1. یکی از مهمترین اقداماتی که شما زمان سقوط باید انجام دهید این است که به پشت کف آسانسور دراز بکشید و با دست دیگرتان اجسام نرم دیگری را که دارید را زیر سر خود بگذارید. این اقدام وجب می شود که به سر شما آسیبی وارد نشود. همچنین دست دیگر خود را روبروی صورت خود بگیرد تا اگر اجسامی از آسانسور ریزش داشت با صورت شما برخورد نکند.
  2. دراز کشیدن شما در کف آسانسور موجب می گردد که فشار به وجود آمده کابین به زمین به طور مساوی در تمامی بخش ها و قسمت های بدن شما پخش شود و همین امر از آسیب جدی به بدن خودداری می کند.
  3. یکی از مهمترین نکاتی که در مورد سقوط وجود دارد این است که در این زمان، تنها در صورتی که هیچ فردی در کابین نباشد می توانید کف کابین دراز بکشید. چرا که در این صورت فضایی در اختیارتان وجود دارد که دراز بکشید. بنابراین پرسشی که اکنون به وجود می آید این است که در صورت تنها نبودن درون کابین باید چه کار کنیم.
  4. در صورتی که شما چند نفر بودید و آسانسور در حال سقوط کردن بود، بهتر است از تمامی افراد درخواست نمایید که کف آسانسور بنشینند و اجسامی که در دست دارند را بغل بگیرند. به طور کلی شما باید بدانید زمانی که آسانسور سقوط می کند بهتر است تماس سطح بدن خود را با کابین افزایش دهید. در این صورت آسیبی جدی به بدن شما وارد نمی شود و خیالتان آسوده خواهد بود.

بخوانید : خرید بهترین درب کابین آسانسور ، آیا سقوط آسانسور امکان پذیر است ؟

سقوط آسانسور

  1. شما باید بدانید که احتمال سقوط با استفاده از وسیله هایی که درون آسانسور وجود دارد صفر می باشد. تنها در صورتی که هر یک از قطعات درون آسانسور کارایی خود را از دست بدهند آسانسور هم سقوط می کند. بنابراین بهتر است که شما به طور مرتب سرویس و نگهداری کردن از آسانسور را زیر نظر داشته باشید. در این صورت آسانسور شما ایمن تر خواهد شد و احتمال سقوط آن هم کاهش پیدا می کند. شما نیازی نیست به طور مداوم نگران سقوط کردن آسانسور باشید، بلکه تنها باید از قطعات مورد استفاده شده روی آن نهایت مراقبت را داشته باشید.

نتیجه گیری :

به طور کلی شما بهتر است بدانید که سقوط بسیار کم رخ می دهد و تنها در برخی از شرایط امکان دارد این مسئله به وجود آید. آن دسته از آسانسورهایی که به بهترین نحو ممکن طراحی شده اند و استانداردهای لازم برای نصب آنها رعایت شده است، اصلا سقوط نمی کنند. شما هم می توانید به طور دائم آسانسور خود را مورد بررسی قرار دهید تا از سقوط آن جلوگیری کنید. متخصصان شرکت ایمن فراز الوند همیشه و هر زمان برای سرویس کردن آسانسور شما آماده هستند تا از سقوط آن جلوگیری کنند.

instagram

Leave A Comment

با ما در تماس باشید
021-36463844-5     09350758934 WhatsApp