آدرس کارخانه

تهران جاده خاوران پاکدشت خیابان رجایی گلشن 11 پلاک 21-16

تماس با ما
021-36463844-5 09350758934

وبلاگ تکی

ویژگی ها و بخش های تشکیل دهنده درب لولایی آسانسور

درب آسانسور

درب آسانسور در تمامی ساختمان هایی که آسانسور دارند دارای دو جنبه تزئینی و ایمنی می باشد. بر همین اساس شما باید بدانید درب آسانسور از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند که یکی از آنها درب لولایی آسانسور می باشد. علاوه بر اینکه این درب ها باید کیفیت لازم را داشته باشند، این امر اهمیت زیادی دارد که به درستی طراحی شوند. زمان نصب به قدری باید رگلاژشان درست و اصولی نصب شود که تا چندین سال دوام خود را از دست ندهد.این نمونه از درب ها به چند دسته تقسیم می شوند که هر یک از آنها طراحی و ساخت پیچیده ای دارند.

شما برای نصب درب لولایی آسانسور باید از افرادی که در این زمینه حرفه ای هستند درخواست نمایید تا آنها را برای شما نصب کنند. نصابان شرکت ایمن فراز الوند در زمینه نصب و طراحی هر یک از انواع درب های آسانسور حرفه ای هستند و می توانند در کمترین زمان انواع این درب ها را با بهترین کیفیت و طراحی نصب نمایند. زمانی که این درب ها را روی آسانسور نصب می کنند به بخش های دیگر روی درب ها هم اهمیت بسیار زیادی می دهند تا بین هر یک از آنها هماهنگی لازم وجود داشته باشد.

بخوانید : خرید درب آسانسور ، 9 ویژگی مهم درب طبقه لولایی ، 7 ویزگی درب های شیشه لولایی

درب آسانسور

بررسی درب لولایی آسانسور از نظر باز و بسته شدن :

شما باید بدانید که درب لولایی آسانسور یکی از قدیمی ترین درب هایی می باشد که روی آسانسورها نصب می گردد. این نمونه از درب ها را برای آن دسته از آسانسورهایی که کوچک هستند و فضای محدودی در اختیار دارند نصب می کنند. اینکه درب های لولایی آسانسور به فضای زیادی برای نصب شدن نیاز ندارند یکی از مهمترین و اصلی ترین مزیت های آنها به شمار می رود که شما باید به خوبی در مورد آن اطلاعات لازم را داشته باشید. البته که باید بدانید مسدود شدن مسیر راهرو یکی از معایب آن به شمار می رود. همچنین این مسئله که شما خودتان باید اقدام به باز و بسته کردن آن نمایید یکی از دیگر معایب آن به شمار می رود.

با وجود درب های اتوماتیک روی آسانسورها شاید بسیاری از افراد این نمونه از درب ها را زیاد روی آسانسور خود نصب نکنند. درب های اتوماتیک به صورت خودکار باز و بسته می شوند و شما نیازی نیست برای باز و بسته کردن از آنها از نیروی دست خود استفاده کنید. با این وجود بهتر است بدانید که درب های لولایی هنوز هم طرفداران ویژه خود را دارد و در بسیاری از ساختمان ها نصب و طراحی می شود. این نمونه از درب ها را در هر طبقه ای نصب می کنند. اگر ساختمان 15 طبقه هم باشد باید در هر طبقه یکی از این درب ها را نصب و طراحی کنند.

اجزای سازنده درب لولایی آسانسور :

باید بدانید که درب لولایی آسانسور هم مانند بسیاری از دیگر بخش های آسانسور دارای بخش های متنوعی می باشد که شما باید به خوبی با آنها آشنایی داشته باشید. توجه نمایید که برخی از این قطعات در انواع درب های آسانسور مشترک است و در برخی از نمونه های دیگر تنها روی درب های خاص و منحصر به فرد به فرد نصب می شود. برخی از این قطعات که اهمیت بسیار زیادی دارد عبارت است از :

بخوانید : 8 مورد از مزیت های درب شیشه ای لولایی ، ویژگی های انواع درب طبقه لولایی و کابین بدون درب چیست ؟

درب آسانسور

  1. دیکتاتور :

وظیفه اصلی که این بخش از درب های اتوماتیک دارد این است که از برخورد و ضربه شدید درب آسانسور با دیگر قسمت هایی که در کابین وجود دارد خودداری می نماید. زمانی که این قطعه روی آسانسورها نصب شود  درب ها به آرامی باز و بسته می گردند.

  1. مگنت درب آسانسور :

یکی از قطعات دیگری که درب لولایی آسانسور دارد  مگنت می باشد. این قطعه را برای ایمنی آسانسورها طراحی می کنند. کارکرد آن به این صورت که اگر درب به طقه قفل برسد روی مگنتی که در آن نصب شده است فشار وارد می کند و همین امر موجب باز شدن درب آسانسور می گردد. مگنت هایی که روی درب آسانسور نصب شده اند از یک سیستم مغناطیسی پیروی می کنند و یک اهرم جک هم روی آنها به نصب شده است.

  1. سنسور :

نقش مهمی که این بخش از درب های آسانسور دارد این است که تشخیص دهد چیزی مقابل درب قرار گرفته و یا نگرفته است. این وسیله را در دو نوع نقطه ای و پرده ای نصب می نمایند که نوع نصب آن بسته به مدل آسانسور دارد. زمانی که چیزی در مقابل آسانسور قرار بگیرد این بخش اجازه نمی دهد که درب بسته شود و همین مورد یکی از مهمترین ویژگی های آن به شمار می رود.

  1. کفشک :

این بخش را در بالای کابین نصب می کنند که البته باید بدانید در امتداد ریل ها هم این بخش را نصب می نمایند. وظیفه اصلی این بخش هدایت کردن درب ها برای باز و بسته شدن می باشد. کفشک ها چندین مدل متنوع برای نصب روی درب های آسانسور دارند.

Instagram

Leave A Comment

با ما در تماس باشید
021-36463844-5     09350758934 WhatsApp